65 kr.
Foredrag & debat

Janni Pedersen - journalist og forfatter

11.10.21
Hør Janni Pedersen fortælle om arbejdet som journalist til springet som forfatter af krimierne ’Vinterland’ og ’Satans Sommer’ som hun har skrevet sammen med sin mand Kim Faber

Janni Pedersen er uddannet fra Danmarks Journalist højskole i 2000. Mange kender hende som en all-round nyhedsreporter samt fra utallige sæsoner af Dags Dato og Station 2. Hun blev nomineret i 1998 til Prix D´Europa og Billed-Bladets Oscar for dokumentaren ”Ensom i livet”. Hun er lige nu på orlov fra TV2 Nyhederne og er vært på Go Morgen Danmark. Er sammen med sin mand Kim Faber, tidligere journalist på Politiken udkommet med to krimier. 'Vinterland', der udkom i marts 2019 og 'Satans Sommer', der udkom i maj 2020. Bøgerne er solgt til knap 10 lande og forfatterparret skriver fortsat på flere i Juncker serien.

Hør Janni Pedersen fortælle om, hvordan man navigerer som journalist i marken, når brostenene fløjter om ørene, når man har kastet op tre gange på en nat på grund af massiv indtag af tåregas, når man havner i en klynge, hvor politiets stave er løftede og når demonstranter og kriminelle truer en, mens man forsøger at gøre sit job som journalist. Hun vil også fortælle om springet til forfatter og samarbejdet med sin mand Kim Faber.

Billetter kan købes via link her på siden eller på biblioteket. Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.

Billetsalg

Vordingborg Bibliotekerne benytter leverandøren Place2book til salg af billetter, hvilket betyder, at dine personoplysninger registreres hos Place2book.

Vil du vide mere om deres privatlivspolitik inden du køber billetter, kan du læse privatlivspolitikken her persondata.