foto af Lars Nyhuus Henriksen
355 dage alene i vildmarken - foredrag af Lars Nyhuus 1/10 kl. 19 på Præstø Bibliotek

75 kr.
Bibliotek
For alle
Foredrag & debat

AFLYST - Lars Nyhuus - Vinder af 'Alene i Vildmarken' 2018 på DR1

01.10.20
355 dage alene i vildmarken - foredrag om en families liv i den svenske vildmark

Lars Nyhuus Henriksen vandt i 2018 'Alene i Vildmarken' på DR1 på ren viljestyrke og hans viden om vildmarken. Hans enormt store erfaring fra adskillige ophold i den barske natur, hjalp ham til at tage de rigtige valg hele vejen i mål.

I 2011-2012 boede han et år sammen med sin familie i den svenske ødemark. Hvad fik en lille familie til at flytte til en øde svensk fjeldskov med bjørne og rensdyr som nærmeste naboer? Hør berettelsen om livet med vandspand, brændekomfur og isnende kuldegrader. Familien tog et år ud af kalenderen for at leve i og af naturen. Et år med vildmarksliv sommer og vinter, mellem midnatssol og 33 graders kulde. I centrum af det hele står familieværdier, nærvær og tid og lyst til at lære sig – ikke bare at overleve – men at leve. Om hjemmeundervisning; mødet med samerne; bjørne og ulve; tilspidsede situationer og hyggelige stunder foran brændeovnen.

Lars' baggrund er hentet i pædagogisk ledelse af sociale institutioner med kriminelle og sårbare unge; på gadeplan, i skoler og på afrusningsture i Sveriges vildmarker. Lars har været debattør for blandt andet Miljøministeriet, Indenrigsministeriet, Naturmødet og Friluftsrådet. Desuden har han afholdt talrige foredrag siden 2012 for ledelsesteam, foredragsforeninger, skoler, højskoler, virksomheder med mere. Han er direktør og partner i Teamexplore.dk, der arbejder med professionel teambuilding samt har været med ind over medieproduktioner bl.a.: “DR2 uden”, “Alene i vildmarken”, “Silkeborg” bog af Anders Bach, “Stjålen ungdom” Ophav Film, “Vildmark” fotoudstilling m.m.

Kom til et spændende foredrag og hør om en livsbekræftende og inspirerende oplevelse for en dansk familie i den svenske vildmark.

Billetter købes på vbdetsker.dk eller på biblioteket.