Mød forfatterne Freya Anduin og Gittemie Eriksen på Vordingborg Bibliotek 4/11 kl. 17

For voksne
Foredrag & debat

Ord på biblioteket - Vordingborg. Mød Freya Anduin og Gittemie Eriksen

04.11.21
Mød nogle af de lokale forfattere og hør dem fortælle om deres arbejde og nogle af deres udgivelser.

Ord på biblioteket - forskning og efterforskning!

Her tager forfatterne Freya Anduin og Gittemie Eriksen publikum med ind i maskinrummet på en krimi i en dialog om, hvordan man skaber historier og karakterer, og hvad der ligger til grund, når man skriver i hhv. fortid og nutid. Hvad har ændret sig mht., hvad der skal ske – og hvilke opklaringsmetoder kunne og kan man bruge, afhængigt af den periode, der beskrives. Hvilke tanker gør man sig i valg af tid og sted, og hvilke konsekvenser har det?

Det foregår i en dialog mellem forfatterne – og med publikum, som gerne må stille spørgsmål undervejs.

Udgangspunktet er Freya Anduins serie om Lendorph & la Cour og Gittemie Eriksens serie om Pia Holm. Det er ikke en forudsætning at kende bøgerne for at få noget ud af samtalen.

Arrangementet er et samarbejde medllem Vordingborg Bibliotekerne og StORDstrømmen og støttet af Statens Kunstfond.

Det er gratis at deltage - man møder bare op!