Thomas Ulrik Larsen vil fortælle om Pink Floyd 22. februar kl. 19 i Kulturarkaden

65 kr.
For voksne
Morgensang

AFLYST PGA. SYGDOM - NY DATO KOMMER SENERE - Pink Floyd

05.10.21
Kom til en spændende foredragskoncert med levende musik ved Thomas Ulrik Larsen om Pink Floyds rejse fra psykedelia til rock-realisme.

Pink Floyd debuterede i flowerpower-året 1967, og en lovende karriere ventede de legesyge Cambridge-drenge. De følgende år var pakket med eksperimenter og forsøg på at genfinde melodien. Først da Pink Floyd i 1970 sagde farvel til psykedelia og stileksperimenter og begyndte at skrive sange med mennesker og deres relationer og følelser som tema, trådte kvartetten, og især den nye kaptajn, Roger Waters, i karakter.

Fra sangen "If" (Atom Heart Mother, 1970) frem til “Two Suns in the Sunset” (The Final Cut, 1983) følger vi Pink Floyds færden i den virkelige verden. Thomas spiller intime soloudgaver af sangene ”If”, ”Set the Controls”, ”Echoes”, “Free Four”, “Breathe”, “Brain Damage”, “Welcome To The Machine”, “Nobody Home” og “Two Suns In The Sunset”.
I sidste ende har Pink Floyd alle dage været et psykedelisk band. For ordet ”psykedelisk” betyder slet og ret, at sindet og følelserne kommer til syne.

Thomas Ulrik Larsen er – ud over foredragsholder – sangskriver, musiker, underviser og musikjournalist. Pink Floyds musik er ikke noget nyt for Thomas Ulrik Larsen. Han har flere gange haft bandet under lup, mens han studerede musikvidenskab på Københavns Universitet. I seks år var han kapelmester og musiker i, hvad der på det tidspunkt var det mest velrenommerede Pink Floyd-coverband i Europa. Thomas Ulrik Larsen har været musikalsk leder på over 200 koncerter med Pink Floyds musik.

Billetsalg

Vordingborg Bibliotekerne benytter leverandøren Place2book til salg af billetter, hvilket betyder, at dine personoplysninger registreres hos Place2book.

Vil du vide mere om deres privatlivspolitik inden du køber billetter, kan du læse privatlivspolitikken her persondata.