Om dette arrangement

Udstilling

Allan Axelsen udstiller i KulturArkaden

21.04.23 - 09.06.23
En udstilling, der bliver bemærket af alle!

Allan har mange strenge at spille på. Han er cand. mag. i dansk og kunsthistorie, foredragsholder og bluesmusiker – og billedkunstner. Måske er det denne cocktail af interesser og kompetencer, der gør, at hans billeder typisk hensætter beskueren i et spørgende mode: ”Hvad skal den cykel dér?” Hønen, hummeren, citronen etc.? Allans billedverden åbner for fortællinger med referencer til kunsthistorien, - og giver samtidig mulighed for egne fortolkninger. Da stilen er ekspressiv med brug af hele farvepaletten, kan vi forvente en udstilling, der vil blive bemærket af alle, der besøger udstillingen.

”Allan Axelsen er født i 1955 og er dermed fra samme generation, som ”De unge vilde”, der brød igennem i starten af 1980´erne med et ekspressivt, figurativt og fortællende maleri. Som kunstner dykker Allan Axelsen i sine værker ned i såvel kunst- og kulturhistorien som mytologien for på den måde at få et perspektiv til sine aktuelle samfundskommentarer. - Det er denne farvesymfoniske, musiske og sansemættede helhed, der præger Allan Axelsens billedverden. Hvad enten motiverne kredser omkring de solbeskinnede, frodige og historiemættede landskaber eller behandler andre spændende emner, er det begejstringen og lidenskaben, som er i højsædet i Allan Axelsens malerier” (skrev Tom Jørgensen i Kunstavisen).

Allan Axelsen er medlem af BKF. Han har haft udsmykningsopgaver rundt om i Danmark og har haft adskillige separatudstillinger og gruppeudstillinger i såvel Danmark som i udlandet.

Allan Axelsen udstiller i KulturArkaden 21. april til 9. juni 2023.

Fernisering afholdes fredag den 21. april kl.16:00 i KulturArkaden. Alle er velkommen!