Kulturkufferten

- store oplevelser til små børn

Kulturkufferten er Vordingborg Kommunes tilbud til de 0-3 årige. Kulturkufferten har fokus på sprog og kultur, og er et samarbejde mellem sundhedsplejen, Vordingborg Musikskole og Vordingborg Bibliotekerne. Kulturkuffertens formål er:

• at stimulere og styrke børnenes sproglige udvikling og kompetencer
  • at styrke småbørnsforældrenes interesse for deltagelse i kulturaktiviteter

Barnet introduceres for Kulturkufferten gennem sundhedsplejen. Når barnet fylder 2 og 3 år, kommer der en fødselsdagshilsen fra biblioteket - og en gave kan hentes på biblioteket.

Biblioteket tilbyder derudover vejledning i forbindelse med barnets sproglige udvikling.

Hurtig vej til højtlæsning!

Sproget er vigtigt for jeres barn, så det kan klare sig sammen med andre børn. At læse en bog er noget af det allerbedste, I kan gøre for jeres barn, så det lærer at sætte ord på det, der opleves i hverdagen. Børn der kender mange ord, klarer sig godt. Hent inspiration her!