Forny dine låne via appen Biblioteket

Kender du app'en Biblioteket

25.05.22
Med bibliotekets app ”Biblioteket” på din mobil eller tablet, har du altid dit bibliotek lige ved hånden.

Forny dine lån
Ønsker du at beholde dine lån lidt længere, kan du forny dem, hvis ikke der er andre, der er skrevet op til dem. Klik på "Min side" - "Lån" og klik på det lån, som du ønsker at forny. Ønsker du at forny flere lån, kan du vælge: "Forny flere" i øverste højre hjørne.

Appen kan bruges til meget andet end at forny dine lån:

Let adgang til at finde og reservere materialer
Det er let at reservere eller se, hvilke biblioteker, der har materialet hjemme. Du kan søge på tværs af fysiske og digitale titler og let hoppe videre til fx eReolen og Litteratursiden. Du har desuden let adgang til din ”lånerstatus” med oversigt over lån, reserveringer og mellemværender samt en oversigt over bestilte materialer, der er klar til afhentning.

Let adgang til at slette reserveringer
Skulle du ikke få brug for dine bestilte materialer, er det let at slette reserveringer. Hermed får den næste bruger hurtigere adgang til bestilte materialer.

Push-beskeder og notifikationer
App´en viser/sender notifikationer om: ”Afleveringsdato nærmer sig”, ”Afleveringsdato overskredet”, reserveringer klar til afhentning samt mellemværender. Ved installation af appen får du mulighed for at sige ja til at modtage push-beskeder.

Betal via appen
Har du et mellemværende, vil du via appen blive ledt videre til 'Mit Betalingsoverblik', hvor du kan betale med det samme.

Masser af inspiration
På forsiden får du inspiration til lån. Inspirationen hentes fra bibliotekernes hjemmeside, eReolen og Litteratursiden. Du finder hylder med inspiration indenfor skiftende emner som blandt andet "Nye romaner”, ”Nye biografier” og ”Nye film”.
Endvidere vises bibliotekernes nyheder, arrangementer og åbningstider.

Sådan henter du appen
Hent "Biblioteket" app’en i Google Play eller i App Store
Når du har hentet appen, vælger du blot Vordingborg Bibliotekerne og logger ind med dit bibliotekslogin (cpr- eller lånernummer og pinkode).