Find alle dine billeder på Britannica ImageQuest

Ugens tip: Britannica ImageQuest

27.08.21
Bruger du til daglig Google til at lede efter billeder? Har du nogle gange fornemmelsen af, at du drukner i et hav af irrelevante billeder, hvor du ikke kan finde ud af, hvor billedet egentlig stammer fra?

Vend Google ryggen og prøv Britannica ImageQuest!

Britannica er billeddatabasen og billedsøgemaskine de Luxe, når du er på jagt efter det passende billede til din opgaveskrivning, til den næste præsentation, til din research, eller når du bare nyder at se på flotte naturbilleder fra Norge eller historiske illustrationer fra et Paris, som ikke eksisterer mere. Her kan man finde utrolig mange skatte: fra fotografier, til malerier og illustrationer. Databasen indeholder billedsamlinger fra førende museer og biblioteker verden over: fra Paris’ Arts et decoratifs museum til Nature Picture Librarys utrolig flotte billeder fra verdens smukkeste landskaber. Særlig velegnet til undervisningsbrug, da man her ikke behøver at være bekymret om ophavsret: alle billederne har en detaljeret kildeangivelse og i nogle tilfælde, får man også meget praktisk baggrundsviden om billedet.

Databasen er nemt at navigere rundt i. Man kan gemme billederne på sin mobil eller PC eller man kan lave egne gallerier på Britannicas egen side for på den måde at organisere sine fund.

Bemærk: man skal lige huske at søge på engelsk. Læs mere her Britannica ImageQuest

Fik du ikke læst sidste uges tip, kan du læse det her Qello