eReolen Global giver dig adgang til e-bøger, lydbøger og e-tegneserier på engelsk

Ugens tip: eReolen Global

05.01.21
E-bøger og lydbøger på engelsk. Lån på computer, tablet og smartphone

Få adgang til e-bøger, lydbøger og e-tegneserier på engelsk med eReolen Global. Hvis du bruger app’en kan du downloade titlerne og høre dem offline. Fra en computer låner du igennem eReolenglobal.dk, hvor du logger ind med dine lånerinformationer fra biblioteket. Hvis du foretrækker en tablet eller smartphone, er det app’en Libby, du skal benytte.

Låneregler
Du kan låne 2 e-bøger / lydbøger inden for en 21 dages periode, og lånetiden er 21 dage

Vejledning

1. App'en Libby til smartphone/tablet: Førstegangsbruger - du klargør app’en ved at tilføje dit lånerkort (‘Add your card’).
  2. Udfyld felter: Dit bibliotek er Vordingborg Bibliotekerne, username er dit CPR-nr., password er din 4-cifrede PIN-kode.
  3. Herefter: Dine lån vil lægge sig i app’en og downloades automatisk, så du har adgang offline, men du kan til enhver tid returnere dem før lånetidens ophør.
  4. Under titlen vises ‘Borrow’, når et eksemplar er ledigt, og ‘Place hold’ vises, når det er udlånt men kan reserveres.
  5. HJEMMESIDEN eReolen Global til computer: Start med at logge ind som låner på ‘Vordingborg Bibliotekerne’, og username er dit lånernummer og password din 4-cifrede PIN-kode.
  6. Herefter: Dine lån vil kunne streames, når du er på internettet og logget ind.
  7. Knappen ‘Lån’ vises, når eksemplaret er ledigt, knappen ‘Reserver’ vises, når det er udlånt.

Streaming ~ Du skal være på internettet konstant.
Download ~ Du skal være på internettet, når du låner.