Bibliotekar Nina Vestergaard er 'Ugens anmelder'

Ugens anmelder: Bibliotekar Nina Vestergaard

03.03.21
Er du til stor magi, en verden i stil med George R. R. Martin og David Eddings – så er "The name of the wind" af Patrick Rothfuss lige noget for dig!

Træt og lige ankommet med fly fra London kl. 23 så jeg i en af kioskerne forsiden til Patrick Rothfuss debutroman: The name of the wind. Og da en af Københavns førende fantasyboglader endelig fik den på lager, blev jeg draget ind i et episk eventyr om drengen Kvothe. Fabelagtig skrevet, sprudlende fortalt og ikke mindst vedkommende skrives 1. del om manden med de mange navne… især ”Kongedræberen” kommer til at følge og forfølge manden, der ejer Syvmilekroen.

Kvothe fortæller i første bind (ud af 3) om sin barndom og ungdom – om hans forældres død ved brugen af Vindens navn; om hans position som fattig studerende ved universitetet og hvordan han lige er ved at blive smidt hjem; om hans venskaber og uforløste kærlighedsforhold og ikke mindst venskabet med… ja for hvem er Bast??

Er du til stor magi, en verden i stil med George R. R. Martin og David Eddings – så er "The name of the wind" lige noget for dig! Timelang underholdning, gys og gru, helte og skurke.

Anden del af dette fantastiske eventyr kan opleves i ”The wise mans fear”.

Vi venter spændt på 3. del og afslutningen på eventyret.

Nina Vestergaard er bibliotekar på Vordingborg Bibliotekerne og glødende fantasylæser.

Læs sidste uges anmeldelse af Henrik Christiansen