Anmeldelse af Hr. Brum

Ugens anmelder er Eva Themsen

08.06.22
Eva anmelder ”Hr. Brum hygger sig hver søndag”

Billedbogen ”Hr. Brum hygger sig hver søndag” er skrevet og illustreret af Daniel Napp. Der findes flere bøger om Hr. Brum, og de er alle rigtig sjove og med nogle dejlige illustrationer.

Bjørnen Hr. Brum bor et lille hus. Sammen med ham bor guldfisken Guld-Ivar, der svømmer rundt i sin bowle. Som alle andre bjørne elsker Hr. Brum honning, men da han rækker op på øverste hylde for at få fat i honningen, får han i stedet fat i den lille bowle. Så går det hverken værre eller bedre, at Hr. Brum taber bowlen, og han står der som en anden Emil fra Lønneberg - med ikke suppeterrinen - men bowlen over hovedet. Alt illustreret på vidunderlig vis.

Den stakkels Guld-Ivar pisker rundt om hovedet på ham inde i bowlen, og så starter løjerne. Hvordan skal Hr. Brum slippe ud af bowlen? Hr. Brum og Guld-Ivar forsøger sig med lidt af hvert for at løse problemet, men det går fra ondt til værre. Heldigvis ender alt lykkeligt, og roen bliver genoprettet i det lille hjem.

Jeg synes, at Hr. Brum bøgerne er rigtig sjove og hyggelige. De humoristiske illustrationer kompletterer historien på bedste vis.

Det er vigtigt at læse højt for børnene, og så er det bare dejligt, når børn og voksne kan more sig samtidig. Alle Hr. Brum bøgerne kan selvfølgelig lånes på biblioteket eller hentes på eReolen.dk.

Rigtig god fornøjelse!

Eva Themsen er bibliotekar her på Vordingborg Bibliotekerne.

Gik du glip af sidste uges anmeldelse, kan du læse den her.