Ny serie til børn og unge ILTJAGT

Ugens anmelder er Jonas Theis Petersen

09.03.22
”Det er svært at være et godt menneske, når ens eget liv står på spil…”

Jonas anmelder 'Overlevelse', den første bog i serien ILTJAGT af Nicole Boyle Rødtnes.

I en dyster fremtid koster hvert åndedrag penge, og kun de rige har råd til kvalitetsilt. De fattige må nøjes med dårligere ilt, der langsomt gør dem syge.

Liam og Alex har måtte klare sig selv, siden en ulykke dræbte deres far og sendte deres mor på hospitalet. De kæmper for at skaffe penge nok til ilt til sig selv og den respirator, der holder deres mor i live. Men i jagten på penge og ilt bliver de fanget i et livsfarligt spil.

ILTJAGT er en spritny bogserie for børn/unge og er blot én blandt mange bøger i vores tweens-område på biblioteket!

Jonas Theis Petersen er teamleder for Team Børn & Unge på Vordingborg Bibliotekerne

Læs sidste uges anmeldelse om Sælsomme vækster