Ugens anmelder er Mette Storm

01.03.23
Anmeldelse af licensen "eReolen Global", hvor du kan læse alverdens flotte magasiner

En flittig låner gjorde mig opmærksom på, at det nok ville være en god idé, at udbrede kendskabet til vores digitale magasiner. Han mente, at mange ikke er klar over, at de har adgang til en masse ugeblade og månedsmagasiner via deres lokale folkebibliotek.

Så det må vi jo gøre noget ved!

Du skal starte med at hente app'en Libby på din tablet eller på din telefon. Bruger du en computer, så går du ind via Vordingborg Bibliotekerne under fanen eBiblioteket og finder eReolen Global. Og bare rolig; det er nemmere end det lyder.

Herefter logger du dig på med dit cpr+pinkode, som du altid bruger på biblioteket. Når du er kommet ind, kan du vælge imellem ca. 300 engelsksprogede magasiner, men også nogle danske har fundet vej, i alt 21 titler fx.: Femina, Isabellas, Søndag, Mad & Bolig, Psykologi & Vi Unge.

Og det virkelig lækre ved denne licens er, at du har adgang til nyeste nummer MED DET SAMME, og uden begrænsninger i antal! Og hvis jeg siger, at du finder blade om alt herinde, så overdriver jeg næsten ikke - så prøv om du kan finde et emne, der IKKE kan findes her!

De engelske titler tæller emner som fx. sladder, film, økonomi, historie, bryllupper, yachts, fotografi osv. osv.

Er du fristet, så skynd dig ind og kig på tilbuddet.

Jeg faldt over et blad om hjemmet "Good Housekeeping", der udover gode idéer til hjemmet, også havde en masse artikler og reklamer for, til og om kvinder - prøv at tjekke det ud...

Mette er bibliotekar, og kan oftest findes på Vordingborg Bibliotek, når ikke hun er ude på Vordingborg Gymnasium & HF og hjælper studerende med materialer til opgaver.

Gik du glip af sidste uges anmeldelse, kan du læse den her