Ugens anmelder er Pernille Vangaa Knudsen

01.06.22
Anmeldelse af serien om drengen Rolex Jensen

Serien er skrevet af Marie Duedahl og handler om Rolex Jensen og hans gode ven Ben. Rolex mor og far er lige blevet skilt. Rolex lillebror er flyttet til mor, men Rolex vil blive hos sin far. Han har for øvrigt en plan om at få sin familie samlet igen, men det er ikke sikkert, at Rolex planer holder.

Bogen er skrevet, så børn i de yngste klasser kan læse med, da bøgerne er skrevet i lix 6, men indholdet i bøgerne passer bedst til børn på mellemtrinnet, som måske har læsevanskeligheder eller er langsomme læsere. Det kan være svært at finde lette bøger, som også har et spændende indhold – men det har denne serie!

Bøgerne er spændende, men også humoristiske og har et lækkert layout, der kan minde om screenshots fra animationsfilm. Det er Kim Dalsgaard, der er illustrator på serien. En serie jeg varmt kan anbefale til børn fra 3. klasse med læseudfordringer.

Pernille er børnebibliotekar på Vordingborg Bibliotekerne.

Gik du glip af sidste uges anmeldelse, kan du læse den her.