Ugens anmelder er Pernille Vangaa Knudsen

14.12.22
Anmeldelse af billedbogen ” – Bare en lille ting” af Jennifer Coulmann

Pernille har anmeldt en rigtig julebog her i december. Det er billedbogen: ” – Bare en lille ting” af Jennifer Coulmann, som lægger op til den hyggeligste højtlæsningsstund med 3-6-årige børn.

Bogen handler om den lille mus, som giver bjørnen en smuk lille julegave. For den store bjørn, er den meget meget lille – ja, faktisk så lille, at bjørnen ikke selv kan åbne gaven med sine store lapper. Bjørnen må derfor ud for at finde én, der kan hjælpe med at åbne den.

Det er en rigtig skøn julehistorie som fremhæver budskabet om at hjælpe hinanden - og at ingen bør holde jul alene. ”Bare en lille ting”, viste sig i stedet at være en stor ting.

Billedbogens illustrationer lægger sig meget op ad den klassiske og genkendelige Disney-stil, hvor dyr og figurer har store øjne, skønne udtryk og tydelige kropssprog. Fortællingen er pakket ind i maleriske landskaber med sne og hyggelige julepyntede naturlige boliger i skoven a la tegnefilm med Chip og Chap. Man kan ikke undgå at komme i julestemning, mens man læser.

Bogen kan læses direkte som e-bog på fx en tablet via eReolen og eReolen GO!

Rigtig god fornøjelse på eReolen og eReolenGO!, hvor der ligger flere hundrede titler på julebøger både som e-bøger og lydbøger.

Glædelig jul!

Pernille er børnebibliotekar på Vordingborg Bibliotekerne og du vil oftest støde på hende på Præstø & Vordingborg Bibliotek, når hun ikke er ude og fortælle om vigtigheden i at læse med børn.

Gik du glip af sidste uges anmeldelse, kan du læse den her.