Ugens anmelder: Michael Friis

03.02.21
Vordingborg bibliotek er genstand for denne uges anmeldelse!

Sammenkædningen af søgedatabaser på www.bibliotek.dk og det høje serviceniveau på Vordingborg Bibliotekerne, gjorde det muligt for mig, som studerende på Københavns Universitet, at skrive mit speciale i amerikansk politisk historie i 2019 i Vordingborg. Jeg kunne hurtigt få fremskaffet den nødvendige litteratur, hvilket betød en markant tidsbesparelse og en påfaldende nedsættelse af mit stress-niveau. Derudover har Vordingborg Bibliotekerne via deres tilgængelige søgedatabaser, kunne fremskaffe og opdrive den nødvendige specifikke nicheprægede litteratur indenfor moderne musikhistorie i forbindelse med tilrettelæggelsen af mine foredrag om Joy Division og Depeche Mode.

Faktisk er de fysiske rammer på Vordingborg Bibliotek både indbydende og ideelle til opgaveskrivning, forberedelse af formidling og til andre former for fordybelse. Jeg kan derfor på det varmeste anbefale at benytte Vordingborg Bibliotek, og skylder den varmeste tak til dets medarbejdere for fortsat at bistå mig i mit arbejde som overlærer, musikforedragsholder og DJ.

Michael Friis er bl.a. overlærer og foredragsholder. Derudover er han en af bagmændene bag Stars månedlige Musikquizzer.

Læs sidste uges anmeldelse af bibliotekar Birgitte Mølgård Hansen