Kampagnen 'Ugens Læser' fortsætter

Kampagnen 'Ugens Læser' fortsætter med nye bidragydere

08.01.21
Vordingborg Bibliotekerne har gennem efteråret og vinteren kørt kampagnen ’Ugens Læser’ på Facebook og på vores hjemmeside.

Hver uge har vi lagt en anmeldelse af en eller flere bøger op, hvor det har været medlemmer af Vordingborg Kommunalbestyrelse, som er kommet med deres bud på en læseværdig bog eller flere. Det siger vi tak for – det har været sjovt og spændende, at følge med i, både hvilke bøger, der er valgt, men også begrundelserne for valget. På Facebook har vi kunnet følge med i hvor mange, der ser opslag og deler, og kan konstatere, at det ikke kun er os, der syntes, at det har været interessant at følge offentlige personers bogvalg. Blandt andet derfor vil vi gerne forlænge vores kampagne, der gerne skal bidrage til at sætte fokus på læsning og læselyst, og give alsidige forslag til inspiration. Den vigtige filosofi her er, at al læsning er god læsning.

Men, i næste ombæring vil de personer, der anmelder også få lov til at anmelde andre materialer, som de måtte brænde for, så det kan være en LP, et kunstværk, en film eller et musikværk. Vi starter i næste uge, og i første ombæring med personer, der sætter deres præg på kulturlivet i et eller andet omfang i vores kommune. Første bidragsyder er den lokale historiefortæller og forfatter Marianne Christensen, der lægger hårdt ud med en boganmeldelse – så følg med fra på onsdag d. 13. januar.

Har du selv lyst til at bidrage med din anmeldelse, så lad os det vide – så er der mulighed for det - måske du også kan hjælpe med til, at åbne for nye oplevelser og inspirere nogen til at gribe en bog, eller fordybe sig i et andet værk!

Skriv til mems@vordingborg.dk hvis du har lyst til at være anmelder.