Børnebogen Hoved og hale

Ugens anmelder er Pernille Vangaa Knudsen

23.03.22
Hoved og hale – remser og lege til børns grundmotorik

I denne uge har børnebibliotekar Pernille Vangaa Knudsen anmeldt bogen ”Hoved og hale”, som er den nyeste udgivelse fra Lotte Salling i rækken af hendes bøger til børn om krop og leg. Bogen er fyldt med sjove rim og finurlige farvelagte tegninger, tegnet af kunster Pernille Lykkegård.

Bogen indeholder 20 aktiviteter, som kan hjælpe til at arbejde med børns sanser og motorik. Aktiviteterne kan tilpasses de skiftende årstider og indeholder forskellige temaer. Der er sjove øvelser som fx: vend blæksprutter, ballon-ballade, sæbeboble-hop, smæk et ord eller verden på hovedet.

Alle aktiviteterne er krydret med herlige rim og en grundig trin-for-trin forklaring, så aktiviteterne nemt kan sættes i gang. Børn fra 3 år vil elske at kaste sig ud i de sjove aktiviteter med en voksen og gerne sammen med andre børn. Bogen giver god inspiration til pædagoger i daginstitutioner, men kan også bruges af forældre til børnene derhjemme – og den kan måske tages frem, når der skal holdes børnefødselsdage.

Bogen kan varmt anbefales, hvis man vil udfordre sit barn med sjove aktiviteter. God fornøjelse!

Pernille Vangaa Knudsen er børnebibliotekar på Vordingborg Bibliotekerne.

Fik du ikke læst sidste uges anmeldelse, så kan du læse den her.