80 kr.
Læs bogen - se filmen

Læs bogen - se filmen 'Kysset'

27.03.23
Biblioteket inviterer til bogsnak samt filmfremvisning

'Kysset' er en fri fortolkning af Stefan Zweigs bog Utålmodige hjerter, som Bille August selv har skrevet det danske manuskript til. Det er en skæbnefortælling om gode mennesker på afveje, om kærlighedens sande væsen og om selvopofrelsens kunst.

Filmen udspiller sig i 1913, hvor en verdenskrig truer freden i Europa. Den noble og pligtopfyldende Anton Abildgaard (Esben Smed), der er ved at blive officer, inviteres til bal hos den lokale Baron Løvenskjold spillet af Lars Mikkelsen. Det bliver en skæbnesvanger aften for den unge mand. Han inviterer nemlig husets smukke datter Edith (Clara Rosager) op til dans, men da det viser sig, at hun er lam efter en tragisk rideulykke, rammes Anton af skam. Han får stor medlidenhed for Edith, mens hun forelsker sig i Anton. Han kan ikke være ærlig overfor hende, og langsomt synker han dybere og dybere ned i sine egne løgne og løfter.

Bogsnak starter kl. 9.15 i salen. Filmen vises kl. 10.00. Ønsker man at deltage i bogsnakken, skal man huske at købe sin billet til filmen, inden snakken starter.

Billetter købes i Bio Bernhard.