For fremmedsprogede

Vordingborg Bibliotekerne har gode tilbud til fremmedsprogede.

Biblioteket har en lang række tilbud til dig med dansk som andet sprog.

Du kan finde bøger og andre materialer på mange forskellige sprog til både børn og voksne.

Vi har også en samling af bøger let dansk til voksne.

Spørg personalet, hvis du mangler materiale på andre sprog. Så bestiller vi det til dig.

Søg i andre bibliotekers samlinger
På Bibliotek.dk kan du søge i alle landets biblioteker. Her kan du fx søge på sprog. Du kan reservere materialer, som så sendes til Vordingborg Bibliotekerne.

Læs på nettet

PressReader kan du finde aviser og magasiner på dit eget sprog. PressReader giver dig adgang til aviser og tidsskrifter fra ca. 100 lande på 60 forskellige sprog.

Film

Filmstriben har et stort udvalg af spillefilm, kort- og dokumentarfilm, TV-serier samt animationsfilm for børn og voksne.

Lær dansk

Danskherognu.dk er et gratis onlinekursus i dansk for begyndere, som er udviklet med støtte fra Udlændinge- og Integrationsministeriet. Det kan anvendes som lektiehjælp, til selvstudie samt som et nyttigt værktøj for dansklærere.

På Vores fællessprog kan du lære den danske grammatik. Siden er på dansk med oversættelse til andre sprog f.eks. arabisk, persisk eller tyrkisk.

Billedtema er delt op i forskellige temaer. Du lærer basisordene ved, at du klikker på et billede, og så bliver ordet læst højt. Det kan være på dansk eller på mange andre sprog.

Nyheder på dansk

Læs nyhederne på Ligetil på dr.dk fra DR på et letforståeligt dansk med mulighed for at høre artiklen samtidig. Der er også mange videosekvenser.