Åbne biblioteker.

Vordingborg-, Møn-, Præstø- og Lundby Bibliotek har åbent for selvbetjening alle dage i tidsrummet kl. 7-23.

I dette tidsrum har du mulighed for at benytte biblioteket, låne og aflevere materialer, læse aviser og tidsskrifter samt benytte pc eller trådløst internet.

For at få adgang til biblioteket udenfor den betjente åbningstid, skal du

• være fyldt 12 år
  • være registreret som bruger af Vordingborg Bibliotekerne
  • have en personlig pinkode

Du må ikke lukke andre ind, når du åbner dørene til biblioteket!

På Præstø-, Lundby-, og Møn Bibliotek er aldersgrænsen 12 år. Som låner bruger man sit sundhedskort eller cpr-nummer sammen med en kode for at komme ind og til at låne materialer. Hold kortet med stregkoden opad ca. 10 cm under kortlæseren og indtast din pinkode på skærmen. Husk at komme ud inden biblioteket lukker kl. 23. Du vil blive advaret over højttalersystemet, før tyverialarmen bliver sat til.

Alle, der benytter biblioteket i den selvbetjente tid, bliver registreret med oplysninger om navn og adresse. Der er videoovervågning af indgangen samt inde i bibliotekslokalerne. Dette sker af hensyn til brugernes tryghed og for at undgå tyveri, hærværk og lignende.

Bibliotekets betjente åbningstider kan ses på indgangsdøren til biblioteket og på bibliotekets hjemmeside.