55 kr.

Om Ursula Reuter Christiansens liv og billeder ved Mai Dengsøe

10.10.23
Fra Düsseldorf til Møn.

I 2022 modtog Ursula Reuter Christiansen Vordingborg kommunes kulturpris. Ved prisoverrækkelsen holdt Mai Dengsøe en meget personlig tale for Ursula Reuter Christiansen. Fra 2018-20 var Mai Dengsøe assistent for Ursula Reuter Christiansen og har senest forfattet den første monografi om Ursula Reuter Christiansen: ”Poppies Mutate into Bats: A 60-year Expanse of Paintings”.
Vi har fået Mai Dengsøe til at komme og fortælle om Ursula Reuter Christiansen og hendes billeder.

Ursula Reuter Christiansen født 1943, Trier, Tyskland. Uddannet 1969 som elev af professor Joseph Beuys fra Akademie der Künste, Düsseldorf. Fra 1969 bosat i Askeby på Møn. Professor ved kunstakademiet i Hamburg (HfBK) 1992-97 og professor i malerkunst ved Det Kongelige Danske Kunstakademi i København 1997- 2006.

Repræsenterede sammen med Henning Christiansen Danmark på Venedig Biennalen i 2001. Siden 1971 har hun arbejdet med skiftende værkformer i performance, installation, skulptur og maleri.
I 2022 modtog Ursula Reuter Christiansen Thorvaldsen Medaljen – den højeste udmærkelse, Akademiet kan tildele en kunstner inden for den frie kunst.

Arrangeres i samarbejde med Vordingborg Bibliotekerne.

Billetsalg: Vordingborg Bibliotekerne benytter leverandøren Place2book til salg af billetter, hvilket betyder, at dine personoplysninger registreres hos Place2book. Vil du vide mere om deres privatlivspolitik inden du køber billetter, kan du læse privatlivspolitikken her persondata.