(Hele dagen)
Udstilling

Lisbeth Gustafsson udstiller på Præstø Bibliotek

01.03.23 - 31.03.23
Flotte malerier og figurer kan opleves i marts måned

I marts måned udstiller Lisbeth Gustafsson sin kunst på Præstø Bibliotek. Lisbeth er tilflytter og kom til Præstø i 2013. Tidligere har hun boet 30 år på Christianshavn. Lisbeth har fundet sig godt til rette i Præstø, og glædes over forskelligheden, der rummes i byen.

Da Lisbeth gik på efterløn i 2014, gav det hende mere tid til at udfolde sig kunstnerisk. En kreativitet, der altid har været en del af hendes liv, ofte som den frustrerede maler og skribent.

I 2020 ramte Covid-19 landet, men det bremsede ikke Lisbeth. Penslerne kom frem og der var mindre mulighed for overspringshandlinger, hvilket resulterede i en stor produktion af billeder. Yderligere kastede hun sig også over at lave små figurer, med forskelligartede udtryk.

Resultatet af Lisbeths kreativitet kan opleves i hele marts måned på Præstø Bibliotek og vil bestå af både figurer og malerier.

Der afholdes fernisering søndag den 5. marts kl. 14-16.

Udstillingen vil være tilgængelig i bibliotekets selvbetjente åbningstid, alle dage kl. 7-23.