(Hele dagen)
Udstilling

Sidse Friis udstiller i Præstø

07.07.23 - 14.08.23

Sidse Friis bor og arbejder i nærheden af Præstø i en lille gammel landsby, en fiskerlandsby – og byen, der også huser en madoplevelse @Muldiverset.

Sidse snitter et billede eller et motiv og trykker derefter. Måske er det vellykket første gang, måske skal der arbejdes mere med formen. Det er altid magisk at løfte papiret fra det første tryk og det næste og så fremdeles – hver farve og hvert tryk er et lille eventyr.

Sidse arbejder både fra sit stråtækte hus i Stavreby, atelieret i Præstø eller Fiskehuset på Mols.

Sidses kunstneriske udtryk spænder bredt og omfatter alt fra nære, ikoniske rids til udstrakte, farverige flader. Både akryl og det mere grafiske udtryk fylder i Sidses kunst.

Om sit eget arbejde udtaler Sidse følgende: “De store malerier er drevet af det groteske og absurde i tilværelsens verden, som den udfolder sig på det indre og ydre plan. Jeg forsøger at forstå den verden, der på en og samme tid definerer mig, og som jeg definerer. Kunsten er for mig en spejling og forvrængning af oplevede livsformer, fyldt af en kontinuerligt vekslende puls af diversitet og interaktion. Et færdigt billede er derfor aldrig helt færdigt, men et valgt punkt i en konstant bevægelse.”

I Præstø i Skorstenssalen undervises små hold i kunstneriske udtryk i forskellige medietyper, Skorstenssalen Atelieret, er desuden et galleri, der er åbent for udstillinger og forskellige aktiviteter.

Sidse har mange års erfaring med undervisning og holder workshops i Stavreby, i atelieret i Præstø og i strandhuset på Mols. Har desuden mulighed for at komme ud i landet til grupper, der ønsker at lære noget om linoleumstryk og arbejdet med snitte i plader og bruge farverne.

Der afholdes fernisering fredag den 7. juli kl. 11 på Præstø Bibliotek. Alle er velkommen.

Kontakt: Sidse Friis, Stavreby Strandvej 15, 4720 Præstø, 51680323

www.instagram.com/s_i_d_s_e__f_r_i_i_s/

www.facebook.com/praestoekunstskole

Du kan se mere på hjemmesiden hvor du også kan tilmelde dig et nyhedsbrev.
www.sidsefriis.dk