Om dette arrangement

Udstilling

Udstilling: Jytte Loehr i KulturArkaden

16.09.22 - 21.10.22
Oplev farverige smukke malerier i KulturArkaden

Jytte Loehr (født 1943) er en sprudlende dame, der byder på værker (oftest oliemalerier) af lige så sprudlende farver.

Jyttes værker bliver ofte påbegyndt i hendes andet atelier på den græske ø Simi, hvor hun normalt opholder sig i foråret og efteråret. Udgangspunktet kan være et ord, en farve eller en personlig reference. Med Jyttes stadige nysgerrighed, store rejse- og arbejdserfaring og samtidige evne og vilje til refleksion og meditation gennemgår værket efterfølgende en proces, der kan strække sig over flere år, før det ”frigives”. Jytte har også et atelier i Danmark i forbindelse med sin bolig, der ligger i det interessante kvarter Nordhavn. Udgangspunktet til hendes billeder kan være et ord, en farve eller en personlig reference. Med Jyttes stadige nysgerrighed, store rejse- og arbejdserfaring og samtidige evne og vilje til refleksion og meditation gennemgår værket efterfølgende en proces, der kan strække sig over flere år, før det 'frigives'.

Du kender måske allerede Jytte Loehrs billedunivers fra Galleri Syd eller Galerie Gerly, hvor hun har haft adskillige separatudstillinger. CV’et er langt med udstillinger i ind- og udland, udsmykningsopgaver og legattildelinger. Uddannelsesbaggrunden er ligeledes omfattende og internationalt funderet med udgangspunkt i Académie des beaux Arts i Bruxelles.

Kunstneren er godt skåret for tungebåndet, så det kan anbefales at møde op til ferniseringen, hvor Jytte Loehr selv agter at præsentere sine værker.

Der afholdes fernisering fredag den 16. september kl. 16 i KulturArkaden.