Om dette arrangement

Target
For voksne

Hvordan kan jeg bruge kunstig Intelligens i hverdagen?

30.04.24
Lær at skrive fødselsdagstaler eller historier for børn med ChatGPT!

Makerspace Vordingborg og Vordingborg Bibliotek er glade for at invitere dig til vores kommende kursus, "Introduktion til Kunstig Intelligens - Hverdagsbrug af ChatGPT."

Dette kursus er skabt specielt til dig, der ikke har tidligere erfaring med kunstig intelligens og ønsker at udforske dets spændende potentiale, eller bare finde ud af, hvad det egentlig er.

Det er gratis at deltage, men pga. begrænsede pladser, skal der hentes en billet.

Lid mere info omkring kurset:

Dette kursus vil give dig mulighed for at dykke ned i verden af kunstig intelligens og lære, hvordan du kan bruge ChatGPT som et værdifuldt værktøj i din daglige rutine. Vi vil dække følgende vigtige emner, og måske flere :

1. Skrivning af Tekst: Forbedr din tekstskrivning og formuleringsevne med ChatGPT.

2. Idégenerering: Opdag, hvordan ChatGPT kan hjælpe dig med at generere kreative idéer og løsninger.

3. Sprogoversættelse: Lær at oversætte tekst mellem sprog ved hjælp af ChatGPT.

4. Etik og Sikkerhed: Få en forståelse for de etiske overvejelser ved brug af AI og lær at bruge ChatGPT sikkert.

5. Praktiske Tips: Modtag værdifulde råd og teknikker til at maksimere din effektivitet med ChatGPT.

6. Læsning af svære tekster: Opdag hvordan ChatGPT kan hjælpe dig med at forstå og tackle komplekse tekster og dokumenter.

7. Formler til Excel: Lær grundlæggende Excel-formler og hvordan ChatGPT kan hjælpe med at generere dem.

8. Madopskrifter: Få inspiration til madlavning med ChatGPT, der kan generere lækre opskrifter og kulinariske ideer.

9. Skrivning af historier til børn: Udforsk kreativ skrivning og lær hvordan ChatGPT kan hjælpe dig med at skabe spændende historier for børn.

10. Fødselsdagstaler: Få hjælp til at skrive hjertevarme og mindeværdige fødselsdagstaler med ChatGPT.

Vi afslutter kurset med muligheden for at oprette en ChatGPT-konto på din PC, så du kan begynde at anvende det i din daglige rutine med det samme, så medbring din pc hvis det er muligt. Det er også muligt at benytte bibliotekets bærbare pc’ere.

Kurset afholdes af Ole Madsen, der til daglig arbejder som IT-chef og som er en af de mange frivillige i Makerspace Vordingborg.

Vil du vide mere om Makerspace Vordingborg så læs mere på www.msvb.dk