(Hele dagen)

Kreativ udstilling på Præstø Bibliotek

01.05.23 - 31.05.23
Jette Russ udstiller på Præstø Bibliotek

Jette Russ udtrykker naturens mangfoldighed med sin kunst. Den unikke dynamik i et træstykke formet af Stillehavet ud for Vancouver Island, den ro, man finder i et 5000 år gammelt stykke moseeg fra den danske muld, smilet i en sten eller nød fra Costa Rica, naturen i et fiskeben fra en fjern solbeskinnet strandbred eller historien bag et rustent stykke jernskrot.

Hun finder disse elementer i deres naturlige miljø, samler dem op, bringer dem hjem og kombinerer dem i underfundige, kontrastrige og ofte finurlige former og figurer.

Der følger ikke nogen fortolkning, navngivning eller forklaringer med Jettes kunst. Det er helt op til dig og din fantasi, hvad figurerne fortæller.

Jette Russ er uddannet designer fra The School of Floral Design of New Jersey, New York USA. Hun har udstillet i flere danske gallerier og er en rejsende verdensborger.

Udstillingen vil være tilgængelig i bibliotekets selvbetjente åbningstid, alle dage kl. 7-23 i hele maj måned 2023.