Ugens tip: Gale In Context - High school

Ugens tip: Gale: High School

13.08.21
Skal du skrive opgave eller interesserer du dig for historie, litteratur eller naturvidenskab, så er der et væld af oplysninger at hente i databasen Gale: High School.

I denne online-base findes tusindvis af tidsskrift- og avisartikler, videoklip og podcasts indenfor en lang række emner som økonomi, samfundsfag, sundhed, geografi, historie, kultur og litteratur.

Basen er engelsksproget og henvender sig særligt til gymnasie- og HF-elever, men andre interesserede kan sagtens kigge med. Der er tre forskellige sværhedsgrader og mulighed for download, oplæsning og oversættelse.

Du kan søge på emner, som har interesse, eller du kan bladre igennem hoved- og underemner, som man kan lade sig inspirere af. Samtidigt er der skiftende emner, der er fremhævet som særligt relevante for øjeblikket. Her i begyndelsen af 2021 er det aktuelle emner som det amerikanske præsidentvalg og coronavirus, der er fremhævet.

Du får adgang til basen med dit bibliotekslogin (CPR-/lånernummer og pinkode).

Se mere om Gale: High School i videoen på eKurser.nu:

Gik du glip af sidste uges tip, kan du læse det her infomedia