Bibliotekar Merete Stockfleth med medaljen og Borgerforeningens formand Mogens Baagø

Tillykke til bibliotekar Merete Stockfleth - modtager af udmærkelsen Årets Svend

26.03.24

Borgerforeningen Lundby tildeler årligt udmærkelsen Årets Svend.

Årets Svend er en udmærkelse, der gives til en person, der har gjort en ekstraordinær indsats for Lundby. Det kan være en indsats, der gælder hele eller dele af Lundby. Det kan også være en enkelt indsats/handling/heltemodig gerning, der isoleret set er en solstrålehistorie.

Årets Svend er opkaldt efter Gøngehøvdingen Svend Poulsen.

Læs Borgerforeningens begrundelse for deres valg:

Vi havde flere kandidater til Årets Svend, men BF har valgt en person som ikke er med i byens foreninger.

Årets Svend er imødekommende og har talens magt, og er også faglig dygtig. Årets Svend har udviklet Lundby Bibliotek med arrangementer, og fået foreninger til at benytte mødelokalet. Inden for det sidste år er Foreningen Svend Gønge, Vandværket og Strikkeklubben kommet til som nye brugere.

I biblioteket er der startet læsekreds, litteraturcafé, højtlæsning, bogbyttedag, påskebørnedag, Farmorhuset pynter honninghjerter og byvandringer i samarbejdet med Sognearkivet.

Derudover er personen meget hjælpsom fx med MitID, selvom det ikke er en egentlig opgave, der er på biblioteket.

Lundby Bibliotek må nok siges at være personens hjertebarn.

I har nok gættet, at det er bibliotekar Merete Stockfleth. Tillykke og tak for din kæmpe indsats, hvor du også har bidraget til at biblioteket fortsat er i drift.

Vi håber du fortsat vil gøre biblioteket til et uundværligt sted at komme.