Merete anmelder Troldmanden

Ugens anmelder er Merete Stockfleth

13.07.22
Ugens anmelder er Merete Stockfleth, der anmelder bogen Troldmanden af John Trowles.

Bogen handler om en ung englænders møde med en mystisk gammel rigmand på en græsk ø, der bliver til en opdagelsesrejse ind i hans eget sind.

Unge Nicolas Urfe, har sagt ja til at tilbringe sommeren på den lille græske ø, Phraxos, hvor han skal arbejde som skolelærer.

På øen møder Nicholas den excentriske rigmand Maurice Conchis, der er psykiater og teatermæcen, og denne mand repræsenterer alt, hvad Nicholas har drømt om af eventyr og mystik. Et spil med magi, eventyr og mystik tager fart.

Hele Nicholas’ virkelighedsopfattelse bliver sat på prøve, da han kastes ud i fantastiske oplevelser, hvor grænserne mellem virkelighed og fiktion for alvor bliver opløst.

Forvent spænding, mystik, romantik, psykologiske gys og en lækker beskrivelse af krystalklart hav og smukke øde strande.

"Troldmanden” er en dannelsesroman, hvor såvel hovedperson, som læser, bliver adskilligt klogere på livet undervejs.

God fornøjelse i Troldmandens univers!

Merete er bibliotekar på Vordingborg Bibliotekerne