Ugens Anmelder er Jonas Theis Petersen

25.10.23
"Heartstopper – Blå bog" Af Alice Oseman

Et must read for alle fans af Heartstopper-serien.

Den Blå bog inviterer læseren med bag kulisserne, hvor du får indblik i forfatterens første tanker og tegninger i 2013 og frem til 2022, hvor bøgerne blev filmatiseret i tv-serien af samme navn.

Bogen er spækket med ny viden om hovedpersonerne, tegneguide, stamtræer for familierne, indblik i miljøet samt en ny tegneserie om begyndelsen på Tara og Darcys historie.

Om Heartstopper-serien:
Heartstopper er en bredt anerkendt ungdomstegneserie, der forholder sig til den første store, forvirrende og altopslugende kærlighed. Serien handler ikke om dreng møder pige, men om dreng møder dreng – og følelserne af utilstrækkelighed, tvivl, forvirring og forelskelse er jo universelle.

Serien Heartstopper har fra starten været båret af en stærk fanbase, og forfatteren, Alice Oseman, udgav oprindeligt fortællingen digitalt, og gennem crowdfunding lykkedes det hende at samle penge nok ind til den første fysiske udgave, der udkom i 2018.

Lån og læs alle fire bind af serien på Vordingborg Bibliotekerne.

Hvis du vil læse sidste uges anmeldelse, så kan du finde den HER

Har du lyst til at blive Ugens Anmelder, så skriv til bibliotekerne@vordingborg.dk