Louise anmelder en skøn børnebog

Ugens anmelder er Louise - en af vores egne børnebibliotekarer!

24.11.21
Louise anmelder "Den magiske pony - en ny ven" af Lise Bidstrup

Livet på rideskolen med duften af savsmuld tilsat et strejf af magi. Lise Bidstrup har skrevet en spændende og underholdende serie for de hesteglade begynderlæsere fra omkring 8 år.

Vigga ønsker sig brændende en pony, og pludselig en dag går hendes højeste ønske i opfyldelse. Dog på en måde, som hun aldrig i sin vildeste fantasi havde forestillet sig.

På marken bag rideskolen finder Vigga ponyen Luna, som viser sig at have helt usædvanlige evner. Vigga bestemmer sig for at tage ponyen med hjem, selvom hun ikke er sikker på, om mor og far vil synes om det. Imens sker der mystiske ting på rideskolen, og Vigga sætter sig for, sammen med Luna, at opklare mysteriet om den skumle dyrelæge Mogensen og det forsvundne føl.

Udover ’Den magiske pony - en ny ven’, som er den første bog i serien, er der syv andre bøger om Vigga og Luna. I de efterfølgende bind i serien skal Vigga og Luna både til ponystævne, besøge onkel og tante på landet, på ferie på Island, i cirkus i Rusland, på kanotur i Sverige og til fødselsdag i svømmehallen.

Her kommer de ud for en række farefulde eventyr og mystiske sager, som skal opklares undervejs.

Serien om Viggas magiske pony er let at læse og god til de hesteglade begynderlæsere på omkring 8-10 år. Bøgerne har et lixtal på 15, og hver bog er på ca. 80 sider. Lise Bistrup har desuden skrevet andre letlæste bøger om bl.a. håndbold og fodbold.

Louise Fuglsang Holmquist er bibliotekar ved Vordingborg Bibliotekerne og er en del af Team Børn & Unge.

#UgensAnmelderVB

Gik du glip af sidste uges anmeldelse, kan du læse den her.