Mette anmelder en podcast fra eReolen

Ugens anmelder er Mette Storm

02.02.22
Mette anmelder ”Special: Potus på film” - en podcast på eReolen

Nyder du at lytte til Podcasts, så ved du nok, at de kan findes på mange ”kanaler”. Men vidste du, at du kan låne podcasts på eReolen? Og at disse er til fri afbenyttelse? Dvs. at de ikke tæller som et lån.

Til denne anmeldelse har jeg valgt at lytte til et afsnit i en serie om de amerikanske præsidenter, POTUS. I det her tilfælde om de amerikanske præsidenter portrætteret på film. I podcasten optræder de faste værter Peter Keldorff og Anders Agner. De har godt gæstebesøg af filmanmelder Casper Christensen, som mange nok kender fra Go’ Morgen Danmark, hvor han gennem flere år har været filmanmelder.

I podcasten snakker de om ”Lincoln” med Daniel Day-Lewis i hovedrollen, ”13 Days” med Kevin Costner (dog ikke som Kennedy, men som en af præsidentens rådgivere) ”Nixon” med Anthony Hopkins – og selvom de ikke vil snakke om ”JFK”, så får den alligevel en del, knap så pæne ord, med sig. De sidste film, der får omtale med på vejen, er ”Truman” med Gary Sinise og ”Jackie” med Natalie Portman, filmen handler om præsidentfruens opbygning af legenden Kennedy, mere end om selve personens politiske liv.

Lyt til podcasten hvis du interesserer dig for film, politik og historie. Der findes andre podcasts om amerikanske præsidenter i samme serie.

Generelt synes jeg, at det fede ved podcast er, at man kan udvælge lige det emne, man finder interessant om det så er musik, true crime, politik, litteratur eller historie. Den enkelte podcast er selvfølgelig i forskellig kvalitet, men det er jo ofte en smagssag.

Læs mere om eReolens podcast-tilbud her.

Mette Storm er Bibliotekar på Vordingborg Bibliotekerne og teamleder i Team Læring & Formidling.

Du kan læse sidste uges anmeldelse af 'Fortabt i dig' her.